Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium

Orosháza, 5900 Táncsics u. 2-4
Tel: 30/321-1661 FAX:06-68-416-515
Email: tancsics@tancsicsoh.hu

Az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium nyolcévfolyamos gimnáziumi képzésének 7. és 8. osztályos diákjai 2019. május 4-8. között Erdélyi körtúrán vettek részt a Határtalanul HAT-18-01-0482 számú pályázat keretében, mely során az intézmény 2 697 748 forint pályázati támogatást nyert. A pályázat célja megismerkedni Erdély történelmével, építészeti örökségével, kultúrájával és természeti adottságaival.

Az utazást előkészületek hosszú sora előzte meg, mely során a résztvevők feladata volt az ismeretek összegyűjtése, feldolgozása, majd ismertetése a bebarangolni kívánt helyszínekről. Az előadásmódok igen széles palettáját tapasztalhattuk itt meg. Az utazás során számos történelmi várost kerestünk fel. Jártunk Aradon, Déván, Vajdahunyadon, Nagyszebenben, Székelyudvarhelyen, Kolozsváron és Nagyváradon. Szerencsére a bekészített vízhatlannak vélt túracipőink sem maradtak tisztán. Sokunk számára a Kis-Cohárd merészen hatalmasodó sziklafalának meghódítása nagy élményt jelentett. Szinte a felhők fölül tekinthettünk le a Gyilkos-tóra. A kis csoportunk leérkezése a tetőről rekordidő alatt történt meg. A Tordai Hasadék völgyének bejárása legalább ekkora élmény volt. A sóbánya, mint egy holdbéli táj, szerintem felejthetetlen. 4 éjszaka 3 szálláson, a dévai 25 fős manzárd, a nyikómalomfalvai házi koszt, a magyarlónai falusi turizmus, mindnek meg volt a hangulata. Hogy iskolai elvonási tüneteinket enyhítsük meglátogattuk a székelykeresztúri Orbán Balázs Gimnázium kisgimiseit, egy kis csapatépítő játékra, a combunk bánta. Felcsíki és moldvai táncokat jártunk a szomszéd településen szintén kiránduló kilencedikeseinkkel. Ugye, hogy a végén majdnem mindenki kedve megjött a táncra? Falatozás a hegyek között Güdücön, megbeszéltük, hogy a Fehér-tavon folytatjuk a pikniket. Sok élmény, még sorolhatnám tovább.

5 nap együtt, amellyel mindenki nyert valamit: sok élményt, jó érzéseket, mélyebb kapcsolatokat, néhány tánclépést, sok új profilképet, összemosolygásokat a folyosón.  Még lehet visszatérünk…